A propòsit de l´activitat de Cors a l´escola L´Orquestra de Granollers
Primer de tot la vostra nova directora us saluda i es posa a disposició, us convida a gaudir de la música, en un espai de intercanvi i aprenentatge comú.
Els nostres objectius són sencills FER MÚSICA en comú. Aquest objectiu posant molta passió i treballant us ben asseguro que és assequible .
"Tots plegats construint un espai d´atenció i intenció, per poder gaudir de l´activitat i compartir el que ens agrada".
LA MÚSICA,
bé doncs, que comenci l´espectacle
La primera clau per poder tirar endavant aquest projecte és entendre que som un instrument de vent i que fem servir el nostre cos com a contenidor d´aquest fenòmen natural. L´aire entra i surt , doncs inspirem i expirem, quan surt queda transformat, emergeix en forma de veu a fora per vosaltres i els altres,en el nostre cas veu cantada, quina meravella eh!
Hem d´entendre en un estat profund, què implica ser un instrument de vent...
Doncs segur que us han dit que les cordes vocals són meravelloses però no les venen a la botiga dels luthiers, així que hem de procurar generar una respiració orgànica que es posi al servei del nostre instrument i del nostre Cor, per tal que l´experiència del cant sigui enriquidora.
"Nois i noies, sense menjar podem viure un mes, sense beure aigua set dies, sense respirar uns minuts, doncs establim prioritats jajaja"
L´aliment de les nostres ànimes
"La millor forma de cantar és natural i cómoda"
del llibre "L´art de cantar" Luisa Tetrazzini i Enrico Caruso
Aleshores com a tot bon equip ens caldrà formació, intenció i treballar amb seny i si també posarem la rauxa...
PRESENTACIÓ DE L´ACTIVITAT
1. POSTA APUNT
Entendre en el cos físic, què implica respirar d´una manera orgànica.
Visualitzarem unes diapositives i uns vídeos ben macos perquè pugueu contemplar el vostre cos i el vostre aparell fonador.
Farem exercicis pràctics, perquè no hi ha forma més divertida i pràctica, que fer les coses i descobrir per un mateix.
"Treballant la respiració i despertant-connectant amb el cos, doncs a l´hora de cantar necessitem la implicació de tot el cos.." "Tot està conectat..."
2. Informació bàsica per l´adquisició d´uns bons hàbits vocals.
Per tal de mantenir la vostra salut vocal en un estat òptim. Entregaré fotocòpies dels hàbits bàsics perquè això pugui portar-se a terme i un llistat de pàgines on podreu consultar els vostres dubtes.
ex.:
3. Treballar diferents tècniques d´escalfament vocals i d´estiraments de les parts implicades a la fonació.
"Fonamentant la tècnica en els ressonadors i amb el sosteniment de les nostres veus mitanjant el bon ús de
l´aire".
"Convidarem a l´aire que entri al nostre cos i agraïrem que surti preciós".
TOT ARRIBA NOIS I NOIES
4. Técniques bàsiques de relaxació i d´aceptació del procés que implica endinsar-se a cantar .
En aquest apartat totes les persones que tinguin una mica de trac o molt quan surten a escena, podran trobar una sèrie d´eines per poder passar aquests moments d´una forma més amena i beneficiosa. "
Cadascú haurà de trobar el seu camí, peró us donaré les eines que personalment he anat trobant..."
"El trac emocional que comporta llençar-se a l´escenari és una emoció a vegades molt visceral, treballada ens pot ajudar a sortir a l´escenari amb plena consciència que anem a fer allò que més ens agrada, fer música". "Entregats"
5. Estudi profund del repertori i en aquest punt el repertori serà escollit entre tots.
Doncs si volem fer música en comú què millor que començar per cantar repertori que ens agrada...
Evidentment l´assessorament en aquest sentit per part del director és important, doncs potser hi haurà peces que volem cantar però seran per un altre moment o per una mica més endavant.
"Els plats forts triguen una mica en arribar, però arriben".
6. Treballarem tècniques d´improvització, experimentació, per tal de agermanar-nos a classe, doncs "sóm un Cor, un equip de cors".
Beat Box
Mim
Capella
Percussió corporal i utilitzant qualsevol instrument o artefacte que tinguen a l´avast.
Mantras
Xiular
Fins i tot cantar jajajaj.
7. Portarem la música a un estat ritual-orgànic, on la motivació principal serà fer música per i per a nosaltres i per al públic quan tinguem. Fent del nostre espai creatiu un lloc de comunió entre les persones, aprenentatge, intercanvi, confiança, aceptació, honestitat...
"Sona maco eh, doncs nosaltres sonarem encara més maco, fent-ho realitat".
8. La vostra col.laboració i implicació serà imprescindible, doncs sense vosaltres això no és possible, què fa una batuta sense orquestra, ballar sol, però no pot fer música.
Moltes gràcies per la vostra atenció.
Exemples de MOTIVACIÓ
Percussió corporal i tot el que calgui
Capella amb complements jajaja
Beat Box
Bobby McFerrin
Cant difónic
Podem fer tot això però cercant la nostra autenticitat com equip
Carmina Burana
Los niños del coro
EL CORO MÁS GRANDE DEL MUNDO
DONCS AIXÒ, ALEGRIA, ALEGRIA
El nostre cor no té una definició musical concreta...Podem fer
tota la música del món, la dimensió dels meus cors és oberta... Sense fanatismes ni aprensions a cap música, i sí amb molt molt d´amor per la feina què fem, QUÈ FEM NOIS I NOIES!
FEM MÚSICA.
Per la proxima classe m´agradaria que reflexione-ho sobre que vol dir la paraula Cor i que sobretot aneu a
l´arrel, pregunteu elS vostres familiars per què creuen que van dir Cors i no Flors o Pors o Focs...
BENVINGUTS A LA VOSTRA CLASSE DE COR
NOIS I NOIES ENS ESPERA VIENA
Directora: Eva Requena
Asistent: Alba Serrano
Pianista: Gonzalo Redondo
Asistent: Alba Serrano
Pianista: Gonzalo Redondo
No hay comentarios:
Publicar un comentario